Hosting, domenii si alte detalii tehnice la blogurile de mancare!

Hosting, domenii si alte detalii tehnice la blogurile de mancare gazduire.ro

Acest articol nu este despre o editie anume de Food Bloggers. Nu mai stiu la care ma voi referi, una dintre ele, se poate sa fi fost prima, insa ce am observat atunci mi-a ramas in minte: proprietarii blogurilor de mancare pareau a trai pe alt internet. La modul cat se poate de serios.

Ideea a fost asa: venisera niste oameni care nu aveau treaba cu domeniul mancarii, ma rog, in afara de faptul ca erau gurmanzi, asa ca ei vorbeau despre generalitati legate de blogging ori social-media. Unul vorbea despre Facebook si campanii pe Facebook, altul vorbea despre algoritmii de cautare ai Google si tot asa. Blogurile de mancare, contrar asteptarilor multora, sunt tot bloguri, se promoveaza tot pe Google ori pe Facebook, asa ca detinatorii lor trebuie sa stie aceleasi tehnici si trucuri pentru a se promova.

Problema era, de fapt, mult mai complexa, asa cum aveam sa aflu intr-o pauza. Am stat de vorba cu mai multi proprietari de bloguri de mancare, iar ceea ce am auzit m-a socat.

Intai si intai, niciunul dintre cei 3, si situatia era identica la multi colegi de-ai lor, nu stia unde sunt gazduite blogurile in cauza si unde fusese inregistrat domeniul. Inregistrarea domeniilor este ceva simplu pentru 99% dintre utilizatorii uzuali de internet. Nu si pentru bloggerii de mancare, pentru care parea chineza veche. Norocul lor este ca toti aveau prieteni care se pricepeau la asta. Pe care, evident, ii plateau cu diverse mese, o data la ceva timp.

In al doilea rand, lucrurile pe care le prezentau acolo speakerii, care mie mi se pareau pana la un punct simple, deja stiute, banale, lor li se pareau complicate. Avansate. Nu parea ceva care sa-i intereseze.

Oamenii stiau sa gateasca, stiau si cum sa faca poze (stiau exact CAND sa pozeze un produs culinar; unul dintre ei imi vorbea cum calculeaza el cand sa pozeze produsul, cand e el fierbinte si scoate abur, daca e ciorba, dar nu si daca e carne; cand si cum trebuie pozat un desert, tot tacamul), dar habar nu aveau cum sa seteze o banala campanie pe Facebook. BOOST POST? Nu auzisera de asa ceva.

Eu initial chiar credeam ca fac misto de mine, ca glumesc, asa cum glumesc eu pe seama unor chestii legate de gatit. Dar nu, ei vorbeau serios. Ei chiar nu stiau. Nu se pricepeau la asa ceva.

Personal, consider ca hostingul este casa virtuala a blogului tau. Nu stii cum sa construiesti case, nici eu nu stiu, dar tot stiu cat costa intretinerea, cat costa lumina si ce trebuie sa fac ca sa nu il inund pe vecinul. Echivalentele online al acestor lucruri li se pareau ceva SF.

Cand l-am intrebat, spre final, pe unul dintre bloggerii de food ce alte bloguri citeste, el mi-a zis foarte calm: blogurile din aceasta nisa, evident. Blogurile de mancare, adica. Deci problema, cercul vicios care se perpetua, era legata de CONTINUTUL acestora.

Un blog de mancare nu ar trebui sa contina DOAR articole de mancare, ci ar trebui sa contina si ASTFEL de articole. Articole despre hosting, despre pluginuri, despre domenii, despre redimensionarea pozelor. Motivul este simplu: unii bloggeri citesc DOAR aceasta nisa, asa ca informatia de baza TREBUIE sa ajunga si la ei.

domenii gazduire.ro

In loc de concluzie, spun ca problema intalnita la blogurile de mancare este una de care ne lovim pe multe alte nise. Pe cea de carte lucrurile stau la fel, daca nu mai rau. Acolo oamenii se cred scriitori, se lauda cu talentul lor literar, asa ca de ce i-ar interesa fineturi gen optimizare ori reclama pe Facebook? Acelea sunt acei mediocri care nu stiu sa scrie si care vor sa ajunga fara sa merite mai in fata. Evident ca nu-i asa, insa e greu sa-i convingi de contrariu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *